Hálagyakorlás - Boldogságtipp

2021.02.09

Gyakran hallhattad coachoktól, tanácsadóktól, motivációs előadóktól, sikeres emberektől, jógiktól, bölcsektől: Légy hálás! Gyakorold a hálát! Írj hálanaplót...és boldogabb leszel!

Csatlakozom az előttem szólókhoz! :) Pár éve számomra megfoghatatlan volt a hála gyakorlása...nem igazán tudtam rávenni magam a hálanapló vagy hálalista írására...


Általánosságban hálásnak éreztem magam; az életemért a családomért, a barátaimért a kutyáimért, egészségemért, az elért sikereimért, stb... általánosságban. Épp itt van a lényeg; a hála gyakorlása ugyanis abban rejlik, - mint utólag magamon is megtapasztaltam - hogy tudatosan, éberen fókuszban van a mindennapjaiban . . . és igen rávettem magam a hálanapló írására egyik mentorom ajánlására.

Kb. 1 éve mesélte el, hogy ő hogyan tette a mindennapjai részévé a hála gyakorlását, ami nekem nagyon tetszett, mert konkrétnak és hozzám közelinek éreztem, amit aztán magamra szabva gyakoroltam az alábbi módon;

1. minden este lefekvés előtt lehunytam a szemem és pár percben "levetítettem magam előtt a napom"

2. ezután elő vettem a naplót, amelyben 3 kérdésre írtam fel a válaszaimat:

-Mi okozott ma örömöt nekem?

-Mi okozott ma kihívást, amiből tanulhatok?

-Kinek és mivel tettem szebbé a napját?

3. ezután újra behunytam a szemem és felidéztem azokat a konkrét helyzeteket, átérezve az örömöt és hálát.

Az elején nem volt könnyű . . . ez visszajelzés is volt számomra, hogy nem figyelek eléggé az apró, ám lényeges dolgokra. Később sokkal egyszerűbb volt, mert már napközben azon vettem észre magam, hogy uhh . . . na ezt fogom a hálanaplómba írni a nap végén, és bizony nemcsak 1-1 választ tudtam írni a kérdésekre, hanem többet is.

"Olyasmire gondolni, amiért hálás vagy, a meditáció legegyszerűbb módja!"

Pam Grout

Amit tapasztaltam, hogy több "apró csodát" fedeztem fel mindennapokban, és azt éreztem hogy tényleg hálás vagyok . . . és nem úgy általánosan, hanem konkrétan. :D

Ráébredtem, hogy naponta mennyi új lehetőség, kedvesség, törődés vesz körül, hogy én magam is mennyi jó dolgot adhatok és adok is a körülöttem lévőknek, és emlékeztetett arra, hogy a "nehézségeket" értelmezhetem az önismeret és önfejlesztés eszközének.

Pl. Örömet okozott, hogy:

- az eladóhölgy megdicsérte a hajamat,

- hogy a kollégám főzött nekem egy csésze finom kávét úgy, ahogy én szeretem

- hogy egy ismeretlen kislány rám mosolygott az utcán.

Kihívást és tanulási lehetőséget adott:

- késésben voltam és nagyon gyorsan kellett elindulnom a találkozóra, miközben higgadt tudtam maradni és nem hagytam itthon semmit...

- kétszer annyi feladatot vállaltam be mára, mint amennyi észszerű lett volna, ez feszültséget okozott bennem, ezért legközelebb jóval kevésbé táblázom be magam

Szebbé tettem a napját:

- a kollégámnak, mert megmutattam neki egy egyszerűbb módszert a feladata elvégzésére, amivel megspórolt 3 órát

- a férjemnek, mert a kedvencét főztem vacsorára

- a kutyáimnak, akiknek új labdát vittem haza.

Kb. 2 hónapig írtam a hálanaplót, aztán már csak meditációban végeztem a gyakorlatot . . . időnként, amikor úgy érzem, hogy csökkennek a "mindennapi csodák" újra vissza térek rá 1-2 hétre, hogy segítsen "HÁLAFÓKUSZBAN" tartani!

Szívből ajánlom neked is, ha eddig még nem próbáltad, vagy nem a napi rutinod része, hogy kísérletezz vele 2-3 hétig!

Garantálom, hogy a "Boldogságszinted" emelkedni fog" :)

Készítsd el weboldaladat ingyen! Ez a weboldal a Webnode segítségével készült. Készítsd el a sajátodat ingyenesen még ma! Kezdd el